Sunday, August 14, 2011

Ramadhan



 Sedar x sedar ramadhan tahun ni dah sampai pertengahan tarawikh dah macam2 surah kita diperdengarkan.. bazzar plak dah mcm2 juadah dijual dan terjual... macam2 juga ktorg dirumah dah masak utk berbuka... tahun ni aku x g bazzar pon lg haha... pusat membeli belah pulak makin sesak dgn manusia yg inginkan jualan promosi raya... ^__^ arini aku just nk kongsi pendapat n pandangan aku tentang beberapa perkara... 1st kita amek situasi di surau/masjid... pada pandangan korg wajarah anak2 yg belum pandai menjaga diri / mengawal diri ni dtg surau/masjid?? dah la x nk solat buat bising pulak... bukan stakat buat bising malah mengotori kawasan solat pon ade... kadang2 terpikir gak npe diorg leh jd cm2... myb sbb aku tgk adik2 aku baya2 diorg x "huha" sgt cm diorg... salah siapa??  renung2kan lah... tentang "shopping raya" plak... itu dah mnjadi perkara yg wajib bagi semua org kat malaysia ni yg berkemampuan.. bese la sume nk barang mahal yg dah didiskaunkan haha... macam2 org dan karenah aku tgk baru2 ni time p shopping... dah dpt aku rasakan yg ramai diantara kita yg jadikan ramadhan ni sebagai adat je.. knapa puasa??? "sbb dah biasa pose".. "mmg wajib setahun skali"... persepsi ini la yg kita kna btlkan... btw aku x shopping raya utk diri sendiri tp aku shopping raya utk pc ngan kamera aku hahaha... kepada korg... shopping2 jugak puasa, tarawikh, tadarus jgn la dilupakan... ^_^

No comments:

Post a Comment